2015. november 10., kedd

7.

7.
Az éjszaka semmit se aludtam, csak forgolódtam az ágyban és újra lejátszódott bennem Xavérral töltött élményem.
Ma nem volt első órám, ami teljesen kiment a fejemből és így bejöttem suliba.
Elbújtam a könyvtárban és matek feladatokat gyakoroltam, mert elég gyetra lett a múltkori dogám.
Egy idő után egyszerűen nem tudtam mit, hogyan, miből kell kiszámolni.
A figyelmemet a nyakláncom zavarta meg, ami barna fényt " lyukasztott " a pólómon.
Lassan felnéztem és egy laptop a képernyőjének a szélét pillantottam meg.
Elötte Xavér ült, figyelmesen olvasott vagy csak nézzet valamit. Visszatértem a matekhoz és fel sem nézztem rá. Egy idő után feladtam a számok elleni harcot és ki nézztem az ablakon.
Az őszi tájat néhol még sárguló levelek tarkították, ami pedig lehullott azt a szél táncoltatta a levegőben. Sóhajtva forgattam a tollat az újjaim között és a feladaton agyaltam, aminek sehogy sem akart kijönni az eredménye.
Xavér lecsapta a laptopját, amire kicsit megugrottam és egy szép egyenes vonalat húztam a papíromon. Magafelé húzta a és kivette a tollat a kezemből.
-ez itt nem jó, és azért nem jön ki az eredmény. -mutatott rá a megoldásomra.
Átrendezte az egészet, írt párat, majd kijött az eredmény.
-látod? - kérdezte tőlem
A kezemmel eltakartam az arcom, majd mielött még megondolnám magam megkérdeztem.
-segítenél?
-hogy mondod? - hajolt oda hozzám csibész mosollyal.
-eeel mmagyaráznád? - kérdeztem tőle pirulva.
A következő fél órában amennyi maradt, türelmesen elmagyarázta azt amit nem tudtam sőt még vissza is kérdezett.
Kicsengetéskor össze pakoltam a cuccom ő pedig kihasználta az alkalmat, majd meg puszilta az arcom és lazán kiment a folyosóra. A következő két órám dupla tesi volt. Becsengetésig a lányok beszélgetését hallgattam. A tanár lefuttatott velünk tizenöt kört, majd amég mi játszottunk, addig az éretségizökkel foglalkozott. A másik órában torna feladatokat kellett végre hajtanunk, ami abból állt, hogy a szekrényen hosszában átkellett bukfencezni, majd le érkezni a szőnyegre állóhelyzetben. A pompomlányoknak a kisújukban volt ez a feladat, így gyorsan megcsinálták persze én és még páran bukfencezés közben lecsúztunk róla,de szerencsére a tanár még időben elkapott.
A negyedik óra biosz volt. A tanárnő a rgészekről tanított.
- 1950-ben egy hollttestet találtak 10 km - re fekvő lápban. A testet két testvér találta, akik tőzegkitermelés közben bukkantak rá a tetemre. Azt hitték, hogy egy diák holttestére bukkantak a test állapotából itélve, de miután kiderült, hogy 2,5 méter mélyen fekszik a tőzegben és nem találtak ásónyomot, kihívták a muzeum munkatársait. Másnap a régészek megkezték a feltárást. A lápban talált holttes, a tollundi ember valóban felbecsülhetetlen értéknek bizonyúlt. Nincs még egy olyan lelet, amelynek ilyen pontos információkkal szolgál, hogy néztek ki, hogyan öltözködtek és hogyan éltek az emberek a vadkorban, Kr. e. 4. században. - olvasta fel tanárnő.
-szóval megvolt neki mindene? - kérdezte valaki hátúl
-ige. A ruhája... még a gyomra tartalma is.
A tanárnő mutatott nekünk pár képet is, amire páran megjegyzést is tettek.
Ezek után jött még három óra, majd mehettem haza.
Igaz, hogy kedd van, de már alig vártam a pénteket. Az idő kellemes volt, bár már várom a havat. Mikor haza értem anya beszélgetett valakivel a konyhában. Ledoptam a kulcsot, majd a hang irányába indúltam. Egy 180 cm- es magas, erős test felépítésű, fekete hajú, szakálas férfi állt anya mellett a konyhában. Anya valamit kirakott az asztalra, majd mikor meglátott rám nézett, majd vissza a férfira.
Éreztem, hogy van valami a levegőben ezért vártam hátha anya mond valamit, de csak idegesen csavargatta a konyharuhát a kezében. A férfi úgy gondolta, hogy kimenti anyut a helyzetéből ezért meg köszörűlte a torkát.
- szia. A nevem Mészáros Márk, te ugye Gabi vagy? - kérdezte kedvesen.
Bólintottam és még mindíg anyut néztem.
-értem. Izé...szóval...én rendőr vagyok és mikot a múltkor anyukád az eltünésedet akarta bejelenteni, majd jól leszidott, mert...- itt elnevette magát, gondolom a hangulatot akarta feldobni, de úgy látta nem jött össze. - szóval vasárnap eeelhívtam egy vacsorára, amit hétfőn megtartottunk, most meg...
-tököt sütöttünk. - vágott anya a szavába.
-oké, de én nem szeretem a tököt és szerintem ma ki se jövök a szobából szóval. - gyorsan megöleltem anyut, kedvesen elköszöntem Márktól, majd kivettem pár kaját a hűtőből és bemenekültem a szobámba. A következő pár órában meg csináltam a leckét, felkészültem násnapra. A fürdésből visszajövet anya állt meg a szobámban.
-Gabi...
-engem nem zavar. Felnött ember vagyok és te is. Szóval oké, ne idegeskedj. - mosolyogtam rá miközbeb bemásztam az ágyba és felnyitottam alaptopom.
-köszönöm. Jó éjt kincsem. - nyomot egy puszit a homlokomra.
-szeretlek. - szóltam utánna miközben be csukta az ajtót.
Megnéztem egy filmet, de utánna se tudtam elaludni. A facebookot böngésztem, mikor felugrott a chat ablakja.
-szia optika. - írt rám Dóra
-szia.
--nem tudsz aludni?
-nem
-nyisd, ki az ablakot megnézünk egy filmet!
Dóra Gyémánt nem elérhető.
Az ablakon kopoktatás hallatszódott, majd mikor kinyitottam Dóra beugrott és becsukta maga után. Megse kérdeztem hogy ért ide ilyen gyorsan, inkább leültem mellé, miközben ő szó nélkül bekapcsolt egy filmet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése